Jesteś tutaj: finansmarket.com.pl > Gospodarka > Gospodarka innowacyjna

Reklamowy zryw

Prawie 300 mln złotych wydali najwięksi producenci piwa na reklamy w ciągu trzech kwartałów 2012 roku. Jest to o pięć procent więcej niż w roku poprzednim.
Najwięcej na reklamy przeznaczyła Kampania Piwowarska, bo aż 117 mln złoty. Jest to o ponad 20 procent więcej niż rok wcześniej. Reklamy skupiły się przede wszystkim na marce Tyskie. Dzięki organizacji przez Polskę i Ukrainę Euro 2012 Browary Tyskie miały możliwość wprowadzenie specjalnej kampanii. „Piąty stadion” był największą kampanią w historii tej firmy, a udział w niej brały największe piłkarskie gwiazdy: Zbigniew Boniek, Luis Figo oraz Marko van Basten. Sama sprzedaż od momentu pojawienia się tej kampanii urosła aż o 15 procent.

Carlsbrg Polska, trzecia firma w branży piwowarskiej, wydała na reklamy ponad 73 mln złoty. Jest to prawie o 10 procent więcej niż przed rokiem. Również ta marka była sponsorem Euro 2012, a sprzedaż w naszym kraju urosła o niemal 70 procent w ciągu dwóch lat. Natomiast prawie o 11 procent zmalały w tym roku wydatki na reklamy przez Grupę Żywiec (109 mln złoty). Warto dodać, że reklamy nie poszły na marne. Sprzedaż piwa w tym roku ma przekroczyć 37 milion. A to oznacza, że będzie ona większa od 3 do 5 procent niż w 2011 roku. Przyszły rok dla browarów może nie być już tak udany. Mimo braku takich imprez jak Euro, wydatki firm mogą być zbliżone do tegorocznych. Firmy będą musiały coraz mocniej walczyć o klienta oraz promować nowe produkty.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.